zaterdag 25 april 2009

les 28 - vooral doorgaan

Ik zit midden in de uitvoeringsfase van mijn 'project'. Het is nu een kwestie van doorwerken en volhouden. Geen interessant beeldmateriaal, gewoon meer van hetzelfde.

Vandaag heb ik eerst grote aantallen cocktailprikkers ingeslagen bij Blokker, om vervolgens te schrikken van de prijs van houtlijm, waarvan ik ook een mega-hoeveelheid nodig heb... Ook niet goedkoop was de polyesterhars die ik ga gebruiken om de (kartonnen) mal te versterken waarop de cocktailprikkers gemodelleerd gaan worden. Maar ik wil graag uitproberen hoe zo'n hars werkt dus dat geld had ik er graag voor over. Dat experiment gaat op Koninginnedag plaatsvinden. Daarbij ga ik wel de tip van Evert opvolgen, die me aanraadde om van stevig en vooral glad karton een nieuwe mal te maken.

Verder heb ik vandaag op het UCK het gipsen gedeelte verder bewerkt. Het komt nu aan op de afwerking. De lijnen moeten helder en strak worden, en geen grote deuken en bobbels die de lijnen verstoren, alhoewel het oppervlak zeker niet perfect glad hoeft te worden. Dat zou saai zijn, denk ik. De goede vorm begint nu langzaam te komen, maar wat kost het veel tijd! Steeds een laag gips, vervolgens weer wat vijlen om de vorm goed te krijgen, dan weer wat gips etc...

Ik heb ondertussen ook nagedacht over de sokkel. Het beeld moet op ooghoogte staan, en de sokkel is bij voorkeur 'luchtig', dus niet al te massief. Een soort verhoogd bijzettafeltje. Dat kan bv. met de alu-profielen die ik nog heb liggen, met een stuk doorschijnend perspex of glas.

Geen opmerkingen: